2.4.11

Acords Manel: El gran salt; 10 milles per veure una bona armadura

El gran Salt


------------DO----------------mi-------------------------FA--------------------DO
He fet un salt, un salt estrany ,que ens ha aixecat més de tres pams.
------------DO----------------mi---------------FA--------------------DO
Sortia fum, tan dens i blanc, i a dins tu i jo i el meu gran salt.
------------la----------------re-----------SOL--------------------DO
Teníem por mirant a baix, teníem por i ens hem quedat
------------la----------------re-----------SOL---------------------------
mig abraçats, sentint el salt regalimant-me entre les mans.


Els testimonis oculars, diuen “quin salt, carai quin salt!”;
les mares diuen als infants, “no us apropeu, que ha fet un salt!”.
Érem tu i jo amb el món a part, i ara és el món que ens salvarà
entre les runes d’aquest salt, que érem tu i jo i ja no ho som tant.


Que això nens cau, que això nens cau! Crido el teu nom entre el fum blanc.
“Agafa’t fort i, si pots, cau, amb els dos peus i en un lloc pla”.
I mereixíem un comiat, més digne de ser recordat
i no aquest veure’ns destrossats, per la força de la gravetat.


Tu, saltador que saltes salts! Tu, grimpador professional!
Tu, amic per sempre ambulant que et defineixes pels teus salts!
Que fàcil tot! Que bé que estàs! En els teus ulls il•luminats
ja s’intueix la immensitat, de tot un món al teu abast.


La nit caurà, la nit caurà, la nit caurà i desplegaràs
un somni dolç i atrotinat dels saltadors que salten salts.
I fins demà, i fins demà, i a fora, hi bufa un vent tan suau,
i el saltador s’adormirà, fent cara de res, fent cara de salt.



5 comentaris:

Albert Selva ha dit...

IEII moltes gràcies! ja comencen a sortir!!! ;)

Anònim ha dit...

Moltíssimes gràcies per la transcripció! De totes formes m'he adonat que posant un Fa major en comptes d'un Re menor queda tot plegat força millor. I encara que no he trobat cap acord millor, el la menor també em grinyola un pèl... però potser són coses meves! Moltes gràcies!

Anònim ha dit...

Torno a ser jo. El La menor em grinyola perquè, encara que queda bé on està, diria que la cançó original no fa cap canvi, és a dir que segueixen tocant un Do major en aquesta part. Així les dues últimes línees les toquen "Do-Fa-Sol-Do"... per si a algú li interessa! Salut!

Marçal ha dit...

Gràcies anonim!
Queda prou bé com comentes tu.
a veure quan ho puc repassar amb calma i fer els canvis que toquin!

Toni Pérez ha dit...

Estic d'acord amb el canvi de Re menor a Fa, però el faig amb baix de Do.

En quant al La menor, diria que fa un Do amb baix de La, que és igual que fer un La menor 7. Queda millor que mantenir el Do.

Gràcies i salutacions