21.12.08

planeta famolenc

Després de passar-me per l'expo del Madoz (curta pero interessant), i aprofitant que pel centre no hi ha ningú aquests dies, vaig seguir els consells de ma germana i em vaig passar per caja madrid (plaça catalunya) on hi ha l'expo de "planeta hambriento". copiat directament de la web de bcn.cat

El fotògraf nord-americà Peter Menzel presenta a l'espai cultural de Caja Madrid l'exposició "Planeta Hambriento. Lo que come el mundo", una mostra dels hàbits alimentaris de 30 famílies d'arreu del món.

A banda de posar de manifest la cultura gastronòmica dels 24 països pels quals ha viatjat Menzel, l'exposició dóna també informació sobre les desigualtats socials que s'amaguen darrere d'un tipus determinat d'alimentació.

Les fotografies de les famílies van acompanyades dels preus que els costa un menjar al seu país i revelen les diverses tendències que provoquen aquests hàbits: des de la obesitat del primer món a la malnutrició del tercer.

Es una exposició molt curiosa que em sembla que han allargat fins a la primera setmana de gener. I aqui em surt la vena educativa... a molts nens el portava jo a donar-hi un volta!